Omdat Tele2 stopt met prepaid en ik prepaid heb van Tele2 willen ze dat ik overstap naar T-Mobile. Het moet geen enkel probleem zijn, binnen een half uur ben ik weer bereikbaar. Op 23 december 2019 gaat het gebeuren. Ik krijg het beloofde smsje en plaats de door T-Mobile opgestuurde simkaart in de telefoon. Op mijn scherm verschijnt: Ongeldige SIM. Geeft niets, het half uur is nog niet om. De volgende dag besluit ik contact op te nemen met de klantenservice van T-Mobile.

Uiteraard beginnen ze bij de klantenservice met de standaard trucjes om duidelijk te maken dat de fout bij de klant ligt. Ik moet de telefoon aan en uit doen, iets dat ik natuurlijk al tientallen keren heb gedaan, maar ik speel mee. Vervolgens komen ze ermee dat er momenteel storing is met het activeren van de simkaart. Ik moet 24 uur wachten, dat zegt iedereen, volgens Kayley.klant moet 24 uur wachten bij T-Mobile Kayley

De volgende dag is het natuurlijk niet opgelost want een ongeldige SIM kun je niet activeren. Voor de klantenservice van T-Mobile is het probleem echter wel opgelost, die zijn dicht omdat het feestdagen zijn.

Dan doe ik mijn beklag via Twitter. Daar reageren ze wel en na veel heen en weer gezeik en pogingen om wederom de schuld bij mij te leggen zeggen ze toe dat ik de volgende dinsdag een werkende simkaart in huis heb. Op de vraag wat de reden is dat ik de meest deprimerende dagen van het jaar niet mag bellen geven ze geen antwoord. Waarom ze eerst beweren dat het binnen een half uur geregeld is kunnen ze mij ook niet uitleggen. Ik moet weer wachten en blijf uiteraard onbereikbaar. Op mijn vraag of de tandarts al gebeld heeft reageren ze niet net als op mijn verzoek om Energiewacht te bellen om te vragen wat de reden is dat ik geen warm water heb. Sinds we van een boiler over zijn gegaan op een warmtewisselaar hebben we regelmatig geen warm water. Een uurtje later heb ik warm water. Een paar dagen later heb ik weer geen warm water. Een paar uur later heb weer warm water.

De dinsdag gaat voorbij en het zal niemand verbazen dat ik geen post heb van T-Mobile. Omdat ik het nieuwe jaar positief in wil gaan heb ik geduld en uiteindelijk op vrijdag heb ik een nieuwe simkaart in huis. Ik plaats de nieuwe simkaart en geef de gevraagde gegevens door die er volgens de man die de simkaart heeft opgestuurd voor zorgen dat ik binnen een uur bereikbaar ben. Twee uur later staat de bekende tekst nog altijd op mijn scherm. Ongeldig SIM. Op 23 december 2019 zou ik binnen een half uur weer bereikbaar zijn, op 3 januari 2020 komen ze met een nieuw smoesje waarom ik niet bereikbaar mag zijn. Het is de schuld van Tele2. De telefoon die ik al jaren heb is niet simlock vrij. Nogal een vreemde conclusie aangezien volgens Tele2 en T-Mobile overstappen geen enkel probleem is. Half uurtje, maximaal. tele2 prepaid simlockvrij na een jaarTele2 dan maar aanspreken via Twitter. Ik kreeg een snelle reactie:” Hoi Alexsander, dat klinkt niet best. Ik ga je helpen. Kan jij ons een privébericht sturen met jouw volledige naam, adres, geboortedatum en laatste 4 cijfers van jouw IBAN. Dan kijk ik direct met je mee!” Ik stuur de gevraagde gegevens en verwacht een oplossing. Toen ik zes uur later naar bed ging wist ik dat:” Dan kijk ik direct met je mee!” bij Tele2 niet perse dezelfde dag hoeft te zijn. Ik sliep slecht, kon mijn hoofd niet rustig krijgen. Ook de volgende ochtend had ik geen reactie op de door mij gestuurde gegevens.


Nogmaals reageer ik op het openbare bericht en dan krijg ik toch een reactie. Ze willen gegevens over mijn telefoon. Alsof ik weet welke telefoon ik heb. Ja, ZTE, dat staat er op en dat geef ik dan ook door. Omdat nu duidelijk is dat ik geen verdere gegevens heb over de telefoon die Tele2 mij heeft verkocht probeerden ze me daar op te pakken. Voor de duidelijkheid, overstappen was geen enkel probleem en zou op 23 december 2019 binnen een half uur geregeld zijn. Nu hebben ze de Imei code nodig. Ik weet niet eens wat het is.

Na enig zoekwerk via Google weet ik hoe ik aan de Imei code van mijn telefoon kan komen. *#06# bellen. Maar ik heb een ongeldige SIM dus bellen kan ik niet. Natuurlijk is mijn simkaart van Tele2 al ongeldig gemaakt toen ik de simkaart van T-Mobile in de telefoon deed en mijn nummer terugzetten op de simkaart die ik wel kan gebruiken kan niet volgens T-Mobile. Dan besluit ik mijn telefoon te openen en tot mijn verbazing zie ik aan de binnenkant van de telefoon de Imei code. Het staat er zo klein dat ik blij ben met twee leesbrillen. Ik geef de code door. Eindelijk zal ik weer bereikbaar zijn. Met de Imei code kunnen ze het probleem oplossen volgens Tele2.

Met Imei zegt tele2 het probleem op te kunnen lossen
Maar nu heb ik de Imei code en dus lukt het ook niet met de Imei code. “Dan kan ik het probleem oplossen.” staat er letterlijk. Ze kunnen het dus wel, ze willen het niet. Ik ben dus nog altijd onbereikbaar. Op mijn vraag hoeveel waardige werkenden ze op dezelfde manier behandelen antwoorden ze niet bij Tele2 en T-Mobile. Wel geeft T-Mobile inmiddels aan dat ik maar op zoek moet naar een andere provider en daar nummerbehoud moet aanvragen. Ik heb ze gevraagd hoe ik dat moet doen als ik de noodzakelijke smscode niet krijg maar ook daar antwoorden ze niet op. Dat ik het beltegoed dat ik had kwijt ben is inmiddels duidelijk, ook zal ik de beloofde €5,- extra beltegoed niet krijgen. Wat ik wel moet is een nieuwe telefoon aanschaffen en dan mijn nieuwe telefoonnummer doorgeven bij alle instanties. DigiD heb ik al uitgezocht en daar mag ik na het doorgeven van het telefoonnummer wachten op een brief, de rest zoek ik uit als ik een nieuw telefoonnummer heb. Mensen die mij de afgelopen twee weken hebben gebeld of gesmst weten nu in elk geval waarom ik niet reageer. Aan mij heeft het niet gelegen. Al proberen ze mij daar bij Tele2 en T-Mobile wel van te overtuigen.

Op 05-01-2020 heb ik een klacht ingediend bij Klachtenkompas omdat ze nog altijd niet bereid zijn mij mijn bereikbaarheid terug te geven en T-Mobile mijn telefoonnummer nog altijd in gijzeling houdt.

Alexsander Hesse 2020


Meer lezen:
Niet mijn jaar. 2019 was niet mijn jaar.
Anders.Ik ben anders dan anderen, dat mag niet.
Herkend. Maar nooit als mijzelf.


Inhoud.


0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.